niedziela, 8 lutego 2015

Pizza Margherita z mascarpone

Margherita to moja ulubiona pizza, kojarzy mi się z wakacjami we Włoszech, na których byłam z rodzicami. Osobiście lubię kiedy pizza ma niewiele dodatków max 2. Wtedy czuć smak każdego z nich - chyba, że jest to pizza serowa, wtedy im więcej sera tym lepiej :)


Dodatek mascarpone na pizzy jest genialny i pierwszy raz taką jadłam nie we Włoszech, a na Seszelach czego się w ogóle nie spodziewałam.



Składniki:
  • porcja ciasta na pizzę (przepis na idealne ciasto znajdziesz tu)
  • tarta mozzarella
  • serek mascarpone
Sos pomidorowy (na ok. cztery małe pizze):
  • 15 pomidorków koktajlowych
  • 5 listków bazylii
  • 1 ząbek czosnku
  • 5 łyżek przecieru pomidorowego
  • oliwa z oliwę
  • 1 łyżeczka oregano
  • sól i pieprz
  • cukier
Przygotowanie:

Zaczynam od przygotowania sosu pomidorowego. Pomidorki myjemy i kroimy na ćwiartki. Czosnek drobno siekamy i podsmażamy na oliwie. Dodajemy pomidorki, chwilę smażymy i dolewamy przecier pomidorowy. Doprawiamy do smaku solą, pieprzem i odrobiną cukru. Dodajemy oregano i posiekaną bazylię, dusimy ok. 10 minut. Sos odstawiamy do ostygnięcia.

Ciasto na pizzę należy cienko rozwałkować, podsypać mąką i położyć na cienkiej drewnianej desce lub spodzie od tortownicy. Cisto smarujemy sosem, posypujemy mozzarellą i dodajemy kilka łyżeczek serka mascarpone. Wstawiamy na ok. 5 minut do rozgrzanego pieca do minimum 250 °C (więcej o pieczeniu pizzy możesz dowiedzieć się tu).

Gorącą pizzę dekorujemy świeżą bazylią.

Smacznego :)

1 komentarz:

  1. Nigdy nie jadłam pizzy z mascarpone, ale brzmi pysznie! Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń