piątek, 18 kwietnia 2014

Pyszna sałatka z chrupiącym kurczakiem i fetą

Nie masz pomysłu na lunch do pracy? A może w lodówce został ostatni smutny kotlet? O to mój pomysł na smakowity lunch :) Szybka do zrobienia sałatka z winegretem. Dobra na szybki lunch w pracy czy szkole, lub jako kolacja przy kieliszku białego, zimnego wina.

Akurat usmażyłam dziś kotlety z kurczaka, a że mojego ukochanego nie ma, to nie chciało mi się gotować ziemniaków. Popatrzyłam co mam w lodówce, znalazłam sałatę i fetę – no to będzie sałatka :)




Składniki na 4 porcje kurczaka:
  • pół piersi z kurczaka
  • jajko
  • mąka
  • bułka tarta
  • sól i pieprz

Przygotowanie:

Pierś z kurczaka kroimy na 4 – 6 kotletów, rozbijamy tłuczkiem. Kotlety solimy i pieprzymy z obu stron. W misce roztrzepujemy jajko z dwiema łyżkami wody. Na jeden talerz wysypujemy trochę mąki, a na drugi bułkę tartą. Kotlety obtaczamy kolejno w mące, jajku i bułce tartej. Smażymy na oleju, z obu stron na złoto-brązowy kolor.

Oczywiście jeżeli macie inny, ulubiony przepis to z niego skorzystajcie:) Kotlety mogą być też ze schabu lub polędwicy wieprzowej. Wszystko zależy od was :)

Składniki na słoiczek sosu:
  • oliwa
  • ocet ( ja użyłam jabłkowego )
  • musztarda dijon
  • miód
  • czosnek
  • sól i pieprz
  • oregano

Przygotowanie:

Do słoiczka dodajemy łyżeczkę musztardy i miodu. Dolewamy 50 ml octu – mieszamy. Powoli dolewamy 150 ml oliwy - mieszamy. Dodajemy sól, pieprz, szczyptę suszonego oregano i przeciśnięty przez praskę czosnek. Sos jeszcze raz energicznie mieszamy i gotowe;)

Składniki na 1 porcję sałatki:
  • Sałata ( ja użyłam masłowej i rzymskiej )
  • 1 kotlet z kurczaka
  • 2 łyżeczki fety
  • 3-4 łyżki sosu
  • garść tartego sera dziurgas ( lub innego twardego sera )
  • garść kiełków

Przygotowanie:

Do miski wrzucamy podarte liście sałaty. Polewamy sosem i mieszamy. Na sałatkę układamy pokrojony w paski kotlet z kurczaka ( może być na ciepło lub na zimno ). Posypujemy pokruszoną fetą i startym serem. Na koniec dodajemy garść kiełków lub innych ulubionych dodatków :)

Można dodać grzanki albo pokrojonego ogórka.



Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz