środa, 30 lipca 2014

Pierogi z jagodami

Co mi się kojarzy z dzieciństwem? Zupa owocowa i pierogi z jagodami. Kiedy byłam mała i spędzałam wakacje u babci chętnie pomagałam jej przy lepieniu pierogów, te z jagodami były jedynymi, które lubiłam. Kiedyś byłam ogromnym niejadkiem.

Zrobiło się ciepło, teraz jest wręcz gorąco a dania z owoców są idealne na taką pogodę. Zachęcam do lepienia, a najlepiej w towarzystwie. Ja pierogi robię z mamą, która w swoim życiu ulepiła ich znacznie więcej niż ja.



Składniki:
  • porcja ciasta na pierogi (przepis znajdziecie tu)
  • jagody (dowolna ilość)
  • śmietana 18%
  • cukier
Przygotowanie:

Jagody mieszamy z cukrem – na 500 g jagód daję łyżeczkę cukru. W garnku zagotowujemy dużą ilość osolonej wody.

Ciasto należy rozwałkować podsypując delikatnie mąką i szklanką wyciąć koła. Nakładamy jagody i formujemy pierogi. Gotujemy je partiami i wyjmujemy po minucie od wypłynięcia. Przekładamy do miski i polewamy roztopionym masełkiem żeby się nie sklejały.

W misce mieszamy opakowanie śmietany z dwiema łyżkami cukru. Możecie dodać do śmietany szczyptę cynamonu lub zastąpić zwykły cukier np. waniliowym.

Pierogi podajemy polane słodką śmietanką lub masełkiem i posypane cukrem.



Smacznego!

2 komentarze: