niedziela, 6 lipca 2014

Sałatka z brokułami i fetą – zdrowo i pysznie

Nigdy nie lubiłam brokułów, zawsze omijałam je szerokim łukiem. A tu nagle u koleżanki dostaję taką sałatkę. Z wielkim grymasem na twarzy spróbowałam i okazało się że jest pyszna. Nigdy nie myślałam, że kupię sama brokuł, a tu jednak pewnego dnia wylądował on w moim koszyku zakupowym.

Oczywiście nie byłabym sobą gdybym nie zmieniła czegoś. Tym razem padło na sos, który robię na bazie jogurtu zamiast majonezu.




Składniki na dużą porcję:
  • pół brokuła
  • feta
  • migdały w płatkach
  • jogurt naturalny
  • oliwa smakowa
  • sól i pieprz
  • cukier
  • opcjonalnie świeże zioła
Przygotowanie:

Zagotowujemy wodę z łyżeczką soli i odrobiną cukru. Oddzielamy różyczki brokuła od siebie i wrzucamy na wrzątek. Gotujemy do miękkości ok. 7 minut. 

Na suchej patelni prażymy garść płatków migdałów.

W miseczce mieszamy trzy łyżki jogurtu z łyżeczką oliwy smakowej (ja użyłam czosnkowej). Doprawiamy solą i pieprzem. Możemy dodać posiekany koperek, bazylię lub inne zioła.

Odcedzone brokuły układamy na talerzu lub w misce. Polewamy sosem, posypujemy fetą i migdałami. 

Zdrowo i smacznie :) Sałatkę możemy podawać na ciepło i na zimno. To również fajny pomysł na lunch do pracy.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz