środa, 15 października 2014

Tarta z wiśniami, budyniem i kakaową kruszonką

To był taki mój eksperyment i do końca nie wiedziałam co z tego wyjdzie. Jednak powiem Wam, że wyszło bardzo smacznie. Nie spodziewałam się takiego efektu, ponieważ pierwszy raz piekłam coś całkiem bez przepisu, wszystko wymyślając. Przy zwykłych daniach robię to za każdym razem ale jeśli chodzi o ciasto to zawsze tego unikałam. Myślę, że pora to zmienić i jestem już gotowa do eksperymentów z ciastami :)



Składniki:
  • porcja kruchego ciasta (przepis znajdziecie tu)
  • dżem wiśniowy
  • opakowanie budyniu waniliowego
  • 500 ml mleka i cukier do przygotowania budyńu
  • 150 g mąki
  • 60 g cukru
  • 2 łyżki kakao
Przygotowanie:

Kruche ciasto należy rozwałkować i wyłożyć nim formę na tartę. Pieczemy ok. 15 minut do uzyskania złotego koloru. W tym czasie robimy kruszonkę. Mąkę mieszamy z kakao i wyrabiamy szybko z masłem aby uzyskać odpowiednią konsystencję (zlepionego mokrego piasku).

Budyń waniliowy należy przygotować zgodnie z instrukcją na opakowaniu (rozpuszczamy w mleku i gotujemy). 

Na podpieczony spód tarty wykładamy ok. 4 łyżki dżemu, wlewamy budyń i całość posypujemy kruszonką. Pieczemy w 180 °C przez 30 minut. Wyjmujemy i odstawiamy do ostygnięcia.

Uwagi:
  • Tarty nie można jeść prosto z piekarnika, ponieważ budyń jest płynny i rozleje się po ukrojeniu kawałka. Trzeba chwile cierpliwie poczekać ;)

Smacznego!

4 komentarze: