wtorek, 28 kwietnia 2015

Delikatny sernik z rodzynkami

Trochę czekałam z tym wpisem, a raczej on czekał na mnie. Ostatnio nie mam głowy do wszystkiego. Ciągle o czymś zapominam czy odkładam na później i zaczęło się właśnie od tego sernika.

Jak widać na moim serniku pojawiły się pęknięcia, ponieważ zagapiłam się - zapomniałam dodać rodzynek i mąki. Szybko wyjmowałam masę z piekarnika dodałam resztę składników i później zapomniałam obniżyć temperaturę. Ogólnie święta nie sprzyjają pieczeniu :) Mimo to sernik wyszedł pyszny, miękki, delikatny i idealny w smaku. A pęknięcia zawsze można zamaskować cukrem pudrem i dekoracją :)


Składniki:
  • 1 kg mielonego twarogu półtłustego lub tłustego
  • 5 jajek
  • 100 g masła
  • 1 szklanka drobnego cukru
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżeczki esencji waniliowej
  • 50 g rodzynek
  • woda

Przygotowanie:

Rodzynki zalewamy wrzątkiem i odstawiamy. Jak już będą miękkie, odsączamy je z wody i suszymy na papierowym ręczniku. Muszą być dobrze wysuszone inaczej opadną na dno sernika. Przed dodaniem do masy obtaczamy je dodatkowo w mące.

Mikserem ucieramy miękkie masło z cukrem na puszystą masę. Następnie dodajemy po jednym jajku cały czas miksując składniki. Dodajemy esencję waniliową i stopniowo łączymy twarożek z resztą składników. Dodajemy oba rodzaje mąk – miksujemy chwile. Na koniec dodajemy obtoczone w mące rodzynki i całość delikatnie mieszamy łyżką.

Spód tortownicy wykładamy papierem do pieczenia, wlewamy do niej masę serową. Wyrównujemy wierzch i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 °C. Natychmiast zmniejszamy temperaturę do 150 °C i pieczemy sernik przez półtorej godziny. Nie otwieramy piekarnika podczas pieczenia.

Gotowy sernik odstawiamy do całkowitego wystygnięcia.


Smacznego!

1 komentarz: