środa, 20 maja 2015

Spaghetti w sosie śmietanowo – serowym z szynką i szparagami

Lista składników wygląda na długą ale danie przygotowuje się tyle, co gotuję się makaron. Jest po prostu ekspresowe, smaczne no i niestety trochę kaloryczne. Ja te składniki zawsze mam w lodówce kiedy nie ma sezonu na szparagi używam cukinii, szpinaku czy tego co mam pod ręką. Makarony zawsze pozwalają na dużą dowolność, można do nich dodać wszystko i ja to lubię wykorzystywać. 

Dziś przepis na kolejny mój wymysł, a raczej mojego głodnego brzucha który, wrócił do domu i miał ochotę na wszystko.


Składniki na 1 porcję:
  • porcja makaronu
  • 2-4 szparagi
  • 3 plasterki szynki
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 kopiata łyżka śmietany
  • 3 łyżki mleka
  • 1 łyżeczka serka do smarowania (topiona gorgonzola)
  • tarty parmezan
  • oliwa
  • do posypania prażony słonecznik
  • trochę świeżyć ziół (pietruszka, bazylia)
  • sól i pieprz
Przygotowanie:

W dużym garnku gotujemy posoloną wodę na makaron. Kiedy będzie już wrzała gotujemy w niej spaghetti zgodnie z instrukcją na opakowaniu. 

W tym czasie kroimy szynkę w mniejsze kawałki. Szparagi myjemy, odcinamy twarde końcówki i kroimy na kawałki. Rozgrzewamy na patelni oliwę, smażymy szynkę i szparagi. Pod koniec smażenia dodajemy czosnek – podsmażamy chwilę ale uważamy aby go nie spalić.

W misce mieszamy śmietanę, serek, garść tartego parmezanu i mleko. Dodajemy trochę soli i pieprz. Wlewamy całość na patelnię i mieszamy zresztą składników. Dodajemy świeże zioła oraz kilka łyżek wody z gotowania makaronu. Na koniec dokładamy ugotowany makaron. Mieszamy z sosem i przekładamy na talerz. Na koniec posypujemy danie prażonym słonecznikiem. 

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz