sobota, 15 listopada 2014

Polenta

Typowy włoski dodatek do mięs – najlepiej pasuje do tych pieczonych z sosem. Często podaje się ją również jako dodatek do wędlin z pomidorowym sosem. Świetnie nadaje się do smażenia i pieczenia. Moim zdaniem fajnie może zastąpić ziemniaki i urozmaicić obiad.


Składniki na ok. 6 porcji:
  • 250 g kaszki lub mąki kukurydzianej
  • 1 l wody lub bulionu
  • sól i pieprz
  • parmezan lub inny ser o wyrazistym smaku
  • 2 łyżki masła

Przygotowanie:

Wodę należy posolić i zagotować. Kiedy będzie już wrzała, zmniejszamy ogień pod rondlem i energicznie mieszając dodajemy kaszkę kukurydzianą. Gotujemy 2-3 minuty, dodajemy masło i 3-4 garście parmezanu. Może być potrzebne więcej wody dla bardziej aksamitnej konsystencji. Całość doprawiamy pieprzem i jeśli jest to konieczne dosalamy. 


Smacznego!

3 komentarze:

  1. polentę jak dotąd jadłam tylko na słodko, ale chętnie spróbuję czegoś nowego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja za to nie jadłam na słodko, więc też spróbuje :)

      Usuń
  2. Oglądając Masterchefa stwierdziłam, ze musze nauczyć się ją robic i dziś znalazłam pzrepis u Ciebie :) dzięki!
    trzaskatrzaska.pl

    OdpowiedzUsuń