poniedziałek, 12 października 2015

Słodki chlebek bananowy z czekoladą

Nie lubię bananów w naturalnej postaci, ani żadnych cukierków itp. o smaku bananowym. Jednak ciasta i soki z bananami bardzo mi smakują, a wszystko zaczęło się od tego chleba.

Kilka lat temu oglądałam program Anny Olson gdzie pojawił się właśnie ten deser. Znalazłam w lodówce zapomniane przez innych członków rodziny banany i zabrałam się do pieczenia. Chlebek wyszedł pyszny. Teraz przepis trochę zmodyfikowałam bo dodaję trzy rodzaje czekolady, a nie tylko białą. Zachęcam Was do upieczenia tego chleba, bo to nie tylko pyszna słodkość ale i sposób na wykorzystanie zbyt dojrzałych bananów, o których zapomnieliście.



Przygotowanie:
  • 2 bardzo dojrzałe banany
  • 1 i 1/4 szklanki mąki
  • 1/4 szklanki cukru
  • 1/4 szklanki miękkiego masła
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • ¼ łyżeczki sody oczyszczonej
  • ½ łyżeczki cynamonu
  • ¼ łyżeczki soli
  • ¾ szklanki posiekanej czekolady ja mieszam wszystkie mleczną, gorzką i białą
Przygotowanie:

Zaczynamy od rozgniatania bananów widelcem, tak aby otrzymać purée. Następnie przygotowujemy suche składniki – przesiewamy mąkę, proszek do pieczenia, sodę i sól.

Mikserem ucieramy masło z cukrem, a następnie dodajemy jajko i ekstrakt z wanilii. Do masła z cukrem dodajemy na zmianę suche składniki i purée bananowe. Na koniec wsypujemy do masy posiekaną czekoladę i mieszamy.

Masę przekładamy do natłuszczonej i wysypanej mąką keksówki. Pieczemy przez 50-60 minut w temperaturze 175 °C.

Chlebek wyjmujemy z piekarnika i odstawiamy do ostygnięcia. Podajemy sam lub z masłem i ulubioną marmoladą.


Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz