sobota, 19 grudnia 2015

Tradycyjne najpyszniejsze pierniczki

W poszukiwaniu idealnego przepisu na pierniczki przejrzałam wszystkie zbierane latami czasopisma, książki, notatki, przepisy powycinane z gazetek i ulotek no i przepisy zbierane przez moją mamę. 

Wybrałam kilka gazet, znalazłam ciekawy przepis w książce i wszystko jeszcze raz przejrzałam z przyjacielem. Postawiliśmy na przepis znaleziony w magazynie Kuchnia jednak co nieco zmieniliśmy - ja nigdy nie mogę czegoś nie zmienić :)

Pierniczki wyszły genialne, najlepsze jakie jadłam! Koniecznie musicie je upiec bo wcale nie są twarde i nie muszą długo leżeć. Moim zdaniem są już dobre zaraz po tym jak ostygną. Byliśmy tym mile zaskoczeni :)



Składniki na ok. 100 sztuk:
  • 350 g mąki pszennej
  • 170 g masła
  • 1 i 1/2 łyżeczki sody
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 3 i 1/2 łyżeczki przyprawy piernikowej
  • 1 i 1/2 łyżeczki kakao
  • 250 g cukru białego
  • 30 ml miodu lipowego lub innego jasnego
  • 30 ml miodu gryczanego
  • 1 jajko
  • 1 żółtko
Przygotowanie:

W dużej misce łączymy mąkę, sól i sodę. W garnku na małym ogniu podgrzewamy masło, kiedy się roztopi należy zdjąć je z ognia. Do masła dodajemy przyprawę piernikową, kakao, cukier i miód. Mieszamy dokładnie, aż cukier połączy się z masłem. Następnie dodajemy jajko oraz żółtko – mieszamy.

Do suchych składników wlewamy piernikową masę. Mieszamy drewnianą łyżką i wykładamy na stolnicę. Podsypując mąką, wyrabiamy ciasto jednak pilnujemy aby nie dodać zbyt wiele mąki. Do wyrabiania zużyłam ok. 1 kopiatej łyżki. Po wyrobieniu, przekładamy ciasto do miski, przykrywamy folią i chowamy na godzinę do lodówki.

Schłodzone ciasto rozwałkowujemy podsypując mąką na grubość 3 mm i wycinamy dowolne kształty. Piekarnik nagrzewamy do 180 ºC a pierniczki pieczemy ok. 10 minut – muszą się delikatnie zarumienić na brzegach.

Czas na ostudzenie pierniczków i dekorowanie :)

Jedne wyjdą super...


...inne będą wyglądały nie najlepiej, ale wszystkie będą pyszne!


Wesołych świąt :)

A może zerkniecie na nową linię Amica IN.?
https://www.youtube.com/watch?v=ShqT4DMtPY4
Dobrze wypieczone święta

1 komentarz:

  1. Jakie śliczne! Aż szkoda zjadać :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń