niedziela, 13 kwietnia 2014

Relacja z Targu Wielkanocnego na Warszawskim Wilanowie

Dziś wybrałam się z rodzicami na Targ Wielkanocny na Warszawskim Wilanowie. Targ odbywał się w dniach 12.04-13.04.2014 na Skwerze Prymasowskim, przy Pałacu Wilanowskim. Miejsce jest naprawdę urokliwe, w przyjemnej okolicy, w ogóle nie odczuwa się bliskość dużego skrzyżowania al. Wilanowskiej i ul. Przyczółkowej. 

To był nasz pierwszy rodzinny spacer od wielu lat. Miałam okazję pouczyć się od taty jak robić zdjęcia i kupić trochę smakołyków.

fot. IPG Michał Materny


Na targu można było kupić dekoracje związane z Wielkanocą – różnego rodzaju ręcznie robione pisanki, stroiki, palemki i ozdobne naczynia. Mnie najbardziej interesowało jedzenie, kupiłam marynowaną grillowaną paprykę, oscypki i włoskie sery. 



Na miejscu oczywiście można było dobrze zjeść - i na słodko i na słono. Niesamowicie wyglądała paella i naleśniki z różnymi ciekawymi farszami. Bardzo podobał mi się widok dwóch starszych pań ok. 80 lat, które próbowały przysmaków kuchni etiopskiej. 



Pokusy czekały na każdym kroku. Oscypki grillowane z konfiturą z żurawiny, wędliny z dziczyzny, włoskie sery i mini naleśniki, które można było zjeść z nutellą. Ja spróbowałam węgierskiej potrawki z galuszkami ( rodzaj kluseczek ), pomidorami i indykiem – była bardzo smaczna. A na deser wypiłam gorącą czekoladę.

fot. IPG Michał Materny

Bardzo zaciekawił mnie wegański majonez, przemiła pani wytłumaczyła mi, że jest on robiony na bazie mleka sojowego. Było też masełko bananowe:) Informację o tych produktach znajdziecie na Facebooku ( o tu :) ).



Na targu można było się również zaopatrzyć w pierogi z różnymi farszami, polskie domowe potrawy, zjeść domowe ciasta i kupić znakomite miody. Wymieniać mogłabym naprawdę długo. Jeżeli interesuje was możliwość kupienia takich smakołyków lub po prostu pospacerowania i inspiracji możecie wybrać się na Targ Śniadaniowy, który odbywa się w Warszawie w soboty ( więcej informacji znajdziecie tu ).




To był bardzo dobry pomysł aby wybrać się na Wilanów, mimo korków spowodowanych biegiem, który ma dziś miejsce w Warszawie. Na pewno niedługo wybiorę się na Targ Śniadaniowy, z którego relację będziecie mogli przeczytać już niedługo. Jeżeli podobne wydarzenia są w waszym mieście to zachęcam do takiego spędzania czasu, atmosfera jest naprawdę fajna:)

fot. IPG Michał Materny

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz