niedziela, 4 maja 2014

Filet z pstrąga na sałatce z ziemniaków i fasoli szparagowej z jogurtem pesto

Dziś kupiłam fasolkę szparagową i zastanawiałam się jak ją zrobić inaczej niż zwykle ( czyli z bułeczką i masłem ). W lodówce jeszcze zostało mi trochę pesto i znalazłam opakowanie jogurtu. Zapowiadało się ciekawie. Do tego pstrąg tęczowy.

Wyszło pysznie :)



Składniki na dużą miskę sałatki ( ok. 6 porcji ):
  • 7-8 dużych młodych ziemniaczków ( ok. kilograma )
  • 3 duże garści fasoli szparagowej
  • 150 g jogurtu naturalnego
  • 4 łyżeczki pesto
  • oliwa
  • garść posiekanych listków pietruszki
  • dwie garści ziaren słonecznika
  • ostra papryka w proszku
  • sól i pieprz
Przygotowanie:

Ziemniaki obieramy, myjemy, kroimy w spore kawałki i gotujemy do miękkości w osolonej wodzie. Fasolkę szparagową płuczemy, obcinamy końcówki i gotujemy w wodzie z 1 łyżeczką soli i cukru. 

Na suchej patelni prażymy ziarna słonecznika. W miseczce mieszamy jogurt z pesto i pietruszką. Sos doprawiamy solą i pieprzem.

Ugotowane warzywa skrapiamy oliwą i polewamy sosem. Całość posypujemy prażonym słonecznikiem i ostrą papryką.

Pstrąga doprawiam solą i ostrą papryką. Smażę na dobrze rozgrzanej patelni z odrobiną masła.

To danie o delikatnym smaku, świetnie nadaje się na lunch w gorący dzień.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz