piątek, 20 czerwca 2014

Brownie z kawałkami białej czekolady

Uwielbiam czekoladę, a najlepiej w dużej ilości i z dodatkiem czekolady, polaną czekoladą :) Jestem typowym czekocholikiem i to ciasto jest idealne dla takich osób jak ja. Jest mocno czekoladowe, miękkie i kleiste. Moje brownie jest z dodatkiem białej czekolady ale jeśli uważacie, że to za dużo możecie ją zastąpić np. orzechami.



Składniki na okrągłą blachę o średnicy 20 cm :
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 150 g cukru
  • 100 g masła
  • 50 g mąki
  • 100 g białej czekolady
  • 3 jajka
  • szczypta soli
Przygotowanie:

Rozpuszczamy gorzką czekoladę z masłem w kąpieli wodnej lub mikrofali. W mikserze ubijamy jajka z cukrem. Dodajemy mąkę i szczyptę soli – dokładnie mieszamy. Powoli wlewamy ostudzoną czekoladę z masłem, cały czas mieszamy.

Siekamy białą czekoladę w małe kosteczki i dodajemy do czekoladowej masy. Całość wylewamy do tortownicy (spód wykładamy papierem do pieczenia).

Ciasto pieczemy ok. 25 minut w piekarniku z termoobiegiem nagrzanym do 170 °C (bez termoobiegu 180°C). Ciasto powinno być upieczone z wierzchu i lekko popękane. W środku będzie miękkie i wilgotne. Po upieczeniu odstawiamy je na 10 minut do ostygnięcia (dłużej nikt nie da rady poczekać ).

Podajemy z lodami lub sosem owocowym . Bez dodatków też jest znakomite :)

Smacznego !

3 komentarze:

  1. o ja z białą czekoladą musi być pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Absolutnie łączę się z Tobą w tej miłości do czekolady;)

    OdpowiedzUsuń